2024-2025 AKADEMİK YILI BAHAR DÖNEMİ UME BAŞVURU PROSEDÜRÜ
2024-2025 AKADEMİK YILI BAHAR DÖNEMİ
UYGULAMALI MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (UME) BAŞVURU PROSEDÜRÜ
Adıyaman Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Uygulamalı Mühendislik Eğitimi (UME) Yönergesi’nin 7. maddesine göre; öğrenciler “Mühendisliğe Uyum” dersine kayıt yaptırmak ve UME öğrencisi olabilmek için Adıyaman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen ders kaydı şartlarına ek olarak aşağıdaki şartları da taşımalıdırlar. Öğrencilerin bu şartları taşıdıklarının kontrolü danışmanları tarafından yapılır.
- Sınıf öğrencisi olmak,
- Genel not ortalaması en az 2,00 olmak,
- Uzaktan eğitim ile alınacak 8. Dönem dersleri hariç, UME dersini alacağı dönemde devam zorunluluğu bulunan başka bir dersi olmamak,
- Alttan en fazla 2 dersi olmak.
Yukarıda bahsedilen koşulları sağlayan öğrencilerin, 2024 – 2025 Akademik Yılı Bahar Dönemi için UME’ye başvururken aşağıda belirtilen adımları izlemeleri ve belirtilen zamanlara riayet etmeleri gerekmektedir.
- adiyaman.edu.tr sayfamızın “belgeler” kısmında bulunan ADYÜ-FRM-368 UME Öğrenci Başvuru ve Kabul Formu fotoğraflı bir şekilde 2 nüsha olarak doldurulmalı ve imzalanmalıdır.
- Doldurulan ve imzalanan Öğrenci Başvuru ve Kabul Formu, UME yapılması planlanan kurum/kuruluş/firma yetkilisi tarafından kaşelenip imzalanmalıdır.
- Yine, ume.adiyaman.edu.tr sayfamızın “belgeler” kısmında bulunan “UME Protokolü”nün 2 adet çıktısı alınmalı ve bu çıktıların her ikisi de UME yapılması planlanan kurum/kuruluş/firma yetkilisi tarafından kaşelenip imzalanmalıdır. Ayrıca protokolün her sayfasında kurum/kuruluş/firma yetkilisinin parafı bulunmalıdır.
- UME yapacak öğrencilerin sigortalarının sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için E-Devlet Kapısı’ndan veya SGK’dan “Sağlık Provizyon ve Aktivasyon Sistemi (SPAS) Müstehaklık Belgesi” almaları gerekmektedir.
- i) Kurum/kuruluş/firma yetkilisi tarafından 2 nüsha şeklinde paraflanıp kaşelenen ve imzalanan protokoller, ii) 2 nüsha öğrenci Başvuru ve Kabul Formu (bu belgelerin ıslak imzalı asılları olmalı, fotokopi vs. kabul edilmeyecektir) iii) E-Devlet Kapısı’ndan veya SGK’dan alınacak “Sağlık Provizyon ve Aktivasyon Sistemi (SPAS) Müstehaklık Belgesi” danışman ve fakülte onayı alınmak üzere en geç 03 Şubat 2025 tarihine kadar Bölüm Sekreterliğine kargo ile yada elden teslim edilecektir.
- Gerekli şartları sağladığı ve başvuru koşullarını gerçekleştirdiği danışmanları ve bölümlerince tespit olunan öğrenciler ve UME alacakları firmalar Şubat ayının birinci haftasında web sayfamızdan ilan edilecektir.
- UME alacak öğrenciler, 2024 – 2025 Akademik Yılı Bahar Döneminin ilk günü olan 02.2025 tarihinde UME’ye başlayacaklardır. UME, yarıyıl sonu sınavlarının son günü olan 13.06.2025 tarihinde sona erecektir.
- UME öğrencisi iş yerinin mesai gün ve saatlerine uymak zorundadır. Devam zorunluluğu firma iş günü üzerinden % 90’dır. Öğrencinin devamı, ilgili kurum/kuruluş/firma ve danışmanı tarafından iş takip çizelgesiyle kontrol edilecektir. Ayrıca UME dönemi boyunca danışmanı öğrenciyi belirli konferans programlarını da kullanmak suretiyle denetleyecektir.
Önemli Notlar:
Çalışan öğrencilerimizin;
- UME eğitimini gündüz alabilmeleri için gece vardiyasında çalıştıklarını gösteren belgeleri UMETAK’a sunmaları ve UMETAK’tan onay almaları gerekmektedir.
- ADYÜAK’ın gece vardiyasında UME eğitimini alabilmeleri için ilgili kurumda gece vardiyasının bulunduğu ve gece vardiyasında tam zamanlı mühendis çalıştığını belgelemesi, ilgili belgeleri UMETAK’a sunmaları ve UMETAK’tan onay almaları gerekmektedir.